Tantárgyak - Neveléstudomány MA - 2009/2010. II. félév
A közhasznú információs források ismerete és használata
Oktató: Györe Géza
Az első előadás alkalmával kapott feladatok (3) elvégzését követően lehet a hallgatókat vizsgára bocsájtani. A vizsga tartalma a kapott feladatok bemutatása, a saját írások "megvédése", illetve a vizsgatárs témáinak ismerete.
Innovációs célú kutatások I.
Oktató: Dr. Czakó Kálmán
Innováció célú kutatások ismerete és egy önálló kutatás bemutatása.
Képességek fejlődése és fejlesztése
Oktató: Dr. Zsolnai Józsefné
Neveléselmélet - pedagógiai antropológia
Oktató: Dr. Czakó Kálmán
A félév teljesítésének módja, egy tétel önálló kidolgozása. Összesen 10 tétel kerül kiadásra, amely a vizsgán szerepelni fog.
Oktatási rendszerek az EU-ban
Tantárgyi követelmények és leckekönyv aláírási feltételek
Tantárgy adatai
|
|
Tantárgy neve Oktatási rendszerek az EU-ban |
|
Tantárgy kódja: PATLPPM1130 |
Kurzus(ok): |
Modelltantervbeli félév: |
Óraigény: |
Számonkérés módja1: folyamatos számonkérés javítóvizsga lehetőséggel folyamatos számonkérés javítási lehetőség nélkül vizsgaidőszakon belüli számonkérés félévközi és vizsgaidőszakon belüli számonkérés kombinációja |
Kreditpont: 3 |
Kötelező előtanulmány (ok) neve (i), kódja (i): - |
|
Tantárgyfelelős neve: |
|
Tantárgyi követelmények, aláírási feltételek
|
|
Előadás látogatása kötelező □ nem kötelező |
|
Gyakorlat látogatása kötelező □ nem kötelező |
|
Félévközi beadandó feladatok:
|
|
Félévközi beszámolók, kis zárthelyik: |
|
Zárthelyik száma: |
|
Zárthelyik pótlásának lehetősége: - ha igazoltan hiányzott: - ha igazolatlanul hiányzott: |
|
Gyakorlati jegy kialakításának módja: - |
|
Megajánlott gyakorlati jegy kialakításának módja: |
|
Gyakorlati jegy kialakításának módja ismétlővizsgán: |
|
Sikeres gyakorlati jegy javításának módja: |
|
Laborgyakorlat pótlásának lehetősége és feltétele: |
|
Leckekönyv aláírás feltétele: aktív órai jelenlét |
|
Megtagadott aláírás pótlásának lehetősége és feltétele: A tárgy ismételt felvétele. |
|
Vizsgára bocsátás feltétele: Az aláírás megszerzése, a kapcsolódó fogalmak megfelelő szintű ismerete |
|
Vizsgajegy kialakításának módja: A szóbeli vizsgán húzott tétel kifejtésével. |
|
Megajánlott vizsgajegy kialakításának módja: |
1 – ezen besorolást a TVSZ III. fejezet 15.§ (2) alapján kell végezni
2 – ezen besorolást a TVSZ II. fejezet 7.§ (1) alapján kell végezni
Oktatási rendszerek az EU- ban – (szóbeli) kollokviumi tételek
A felkészülést az órai jegyzet támogatja a jelzett irodalmakon kívül.
1. Az oktatási rendszerek kihívásai az ezredfordulón. Az oktatás és a gazdaság kapcsolata.
Halász Gábor(2001 ): A magyar közoktatás az ezredfordulón (57-66.o.) OkkerKft.
Halász Gábor(2001 ): A magyar közoktatás az ezredfordulón (66-77.o.)
3. Új igények. Élethosszig tartó tanulás – tanuló társadalom
Halász Gábor(2001): A magyar közoktatás az ezredfordulón (77-85.o.)
4. Az oktatás és a munka világa közötti kapcsolat
Halász Gábor(2001 ): A magyar közoktatás az ezredfordulón (85-97.o.)
Halász Gábor(2001 ): A magyar közoktatás az ezredfordulón (97-107.o.)
6. Innováció és alkalmazkodás az oktatásban
Halász Gábor(2001 ): A magyar közoktatás az ezredfordulón (108-120.o.)
7. Minőség és értékelés az oktatásban
Halász Gábor(2001 ): A magyar közoktatás az ezredfordulón (120-135.o.)
8. Az oktatási rendszerek szabályozása (felelősségmegosztás, együttműködés, partnerség)
Halász Gábor(2001 ): A magyar közoktatás az ezredfordulón (136-1149.o.)
Halász Gábor(2001 ): A magyar közoktatás az ezredfordulón (149-163.o.)
10. Európai integráció, globalizálódás. EU oktatási programjai. EU oktatási prioritásai.
Halász Gábor(2001 ): A magyar közoktatás az ezredfordulón (163-178.o.)
+ két választott EU ország oktatási rendszerének ismertetése, összehasonlítása
Az interneten is elérhető anyagok: (Új Pedagógiai Szemle)
Benedek András: Magyarország és az egész életen át tartó tanulás
Loboda Zoltán: Az oktatás és Európa
Apáti Anna Zita: Az egységes európai térség kialakulásának esélyei
Hannah Arendt: Az oktatás válsága
Mihály Ildikó: Az oktatás jövője – a jövő oktatása
Pásztor Júlia: Az oktatás kulcskérdései Európában
Lannert Judit – Mártonfi György: Az oktatási rendszer és a tanulói továbbtanulás
Pedagógiai szociálpszichológia
Oktató: Tóth-Márhoffer Márta
A vizsgára bocsájtás feltétele: két téma kiválasztása és kidolgozása 2-5 oldalban.
Tantervelméletek
Tantárgyi követelmények és leckekönyv aláírási feltételek
Tantárgy adatai
|
|
Tantárgy neve Tantervelméletek |
|
Tantárgy kódja: PATLPPM113T |
Kurzus(ok): |
Modelltantervbeli félév: |
Óraigény: |
Számonkérés módja1: folyamatos számonkérés javítóvizsga lehetőséggel folyamatos számonkérés javítási lehetőség nélkül vizsgaidőszakon belüli számonkérés félévközi és vizsgaidőszakon belüli számonkérés kombinációja |
Kreditpont: 3 |
Kötelező előtanulmány (ok) neve (i), kódja (i): - |
|
Tantárgyfelelős neve: |
|
Tantárgyi követelmények, aláírási feltételek
|
|
Előadás látogatása kötelező □ nem kötelező |
|
Gyakorlat látogatása kötelező □ nem kötelező |
|
Félévközi beadandó feladatok:
NAT-ról készített elemzés a megadott szempontok alapján |
|
Félévközi beszámolók, kis zárthelyik: |
|
Zárthelyik száma: |
|
Zárthelyik pótlásának lehetősége: - ha igazoltan hiányzott: - ha igazolatlanul hiányzott: |
|
Gyakorlati jegy kialakításának módja: - |
|
Megajánlott gyakorlati jegy kialakításának módja: |
|
Gyakorlati jegy kialakításának módja ismétlővizsgán: |
|
Sikeres gyakorlati jegy javításának módja: |
|
Laborgyakorlat pótlásának lehetősége és feltétele: |
|
Leckekönyv aláírás feltétele: Aktív órai jelenlét, a kiadott feladat teljesítése. |
|
Megtagadott aláírás pótlásának lehetősége és feltétele: A tárgy ismételt felvétele. |
|
Vizsgára bocsátás feltétele: Az aláírás megszerzése, a kapcsolódó fogalmak megfelelő szintű ismerete |
|
Vizsgajegy kialakításának módja: A szóbeli vizsgán húzott tétel kifejtésével. |
|
Megajánlott vizsgajegy kialakításának módja: |
1 – ezen besorolást a TVSZ III. fejezet 15.§ (2) alapján kell végezni
2 – ezen besorolást a TVSZ II. fejezet 7.§ (1) alapján kell végezni
Tantervelmélet – (szóbeli) kollokviumi tételek
A felkészülést az órai jegyzet támogatja a jelzett irodalmakon kívül.
- A tanterv fogalmának változatai, kétpólusú tartalmi szabályozás
Báthory Zoltán (1992): Tanulók, iskolák - különbségek. Egy differenciális tanításelmélet vázlata. Tankönyvkiadó, Budapest. (155-172. o.)
Ballér Endre(): Tantervelmélet és tantervi reform. Tankönyvkiadó, Budapest. (7-17.o.)
Szabó László Tamás (2002): Tantervelmélet. Debrecen, DE Kiadó (11-17)
- A tanterv filozófiai gyökerei, tantervelméletek Magyarországon XIX-XX. században
Réthy Endréné (1998): Oktatáselméleti irányzatok (9-36) In: Falus Iván (szerk.): Didaktika. Elméleti alapok a tanítás tanulásához. Nemzeti Tankönyvkiadó
Szabó László Tamás (2002): Tantervelmélet. Debrecen, DE Kiadó (51-63)
3. Az oktatás tartalma. Az oktatás tartalmának alakulása a nevelés történetében.
Nahalka István (1998): Az oktatás tartalma. In: Falus Iván (szerk.): Didaktika. Elméleti alapok a tanítás tanulásához. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. (190-199. o.)
Szabó László Tamás (2002): Tantervelmélet. Debrecen, DE Kiadó (26-30)
- A művelődési anyag kiválasztása és elrendezése. Az iskolai művelődési anyag kiválasztásának fő tényezői (Tyler modell). A tantervi integráció. A tananyag struktúrája
Ballér Endre(): Tantervelmélet és tantervi reform. Tankönyvkiadó, Budapest. (39-65.o.)
Szabó László Tamás (2002): Tantervelmélet. Debrecen, DE Kiadó (31-37)
- A tanterv és a társadalmi folyamatok közötti viszony.
Nahalka István (1998): Az oktatás tartalma. In: Falus Iván (szerk.): Didaktika. Elméleti alapok a tanítás tanulásához. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. (45-74. o.)
- NAT története, tartalma
www.okm.gov.hu/kozoktatas/.../nemzeti-alaptanterv-nat
ofi.hu/tudastar/jelentes.../1-4-nemzeti-alaptanterv
ww.sulinet.hu/tart/cikk/ck/0/9104/1
Szabó László Tamás (2002): Tantervelmélet. Debrecen, DE Kiadó (78-90)
- Tartalom - kiválasztás, célképzés.
Báthory Zoltán (1992): Tanulók, iskolák - különbségek. Egy differenciális tanításelmélet vázlata. Tankönyvkiadó, Budapest. (128-129. o.),
Nahalka István (1998): Az oktatás tartalma. In: Falus Iván (szerk.): Didaktika. Elméleti alapok a tanítás tanulásához. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. (200-201. o.),
Kotschy Beáta (1998): Az oktatás célrendszere. In: Falus Iván (szerk.): Didaktika. Elméleti alapok a tanítás tanulásához. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. (161-173. o.)
- A pedagógiai értékelés. (Tyler értékelési modellje) Az értékelés funkciói, szerepe
Golnhofer Erzsébet (1998): A pedagógiai értékelés. In: Falus Iván (szerk.): Didaktika. Elméleti alapok a tanítás tanulásához. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. (392-414. o.),
- Az iskolai oktatómunka tervezése. A tervezési tevékenység sajátosságai. A tervezés modelljei
Kotschy Beáta (1998): Az iskolai oktatómunka tervezése. In: Falus Iván (szerk.): Didaktika. Elméleti alapok a tanítás tanulásához. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. (465-470. o.)
- A tervezés különböző szintjei és dokumentumai
Kotschy Beáta (1998): Az iskolai oktatómunka tervezése. In: Falus Iván (szerk.): Didaktika. Elméleti alapok a tanítás tanulásához. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. (470-486. o.)
A tantervelmélete kurzustárgy teljesítésének feltétele:
Elemzés a Nemzeti alaptanterv 2007-es felülvizsgált változatáról (bevezetés, célok 1-22.o.+ legalább egy műveltségi terület) a következő kérdések alapján (a válasz 900-1800 leütés között legyed kérdésenként), az elvárt terjedelem min. 5- 8 oldal, 12-es betűméret (Times New Roman), 1,5-es sortávolság.
A dolgozat leadási határideje: 2010. április 23.
Akciókutatások I
Iskolaszociológiai szemléletek és szakirodalom
Oktató: Dr. Czakó Kálmán
A gyakorlati jegy megszerzésének feltétele, egy idegen nyelvű forrás feldolgozása a kurzus témájához szorosan illeszkedve.
Kutatások a nevelésszociológiában
Oktató: Dr. Czakó Kálmán
A gyakorlati jegy megszerzésének feltétele, egy nevelésszociológiai kutatás elvégzése egyénileg vagy csoportban.
Neveléstudományi modellek és paradigmák
Oktató: Dr. Czakó Kálmán
A félév teljesítésének módja, egy önálló téma kidolgozása 15-20 oldalba. A kollokvium a téma megvédése.
Oktatásstatisztikai elemzések
Tantárgyi követelmények és leckekönyv aláírási feltételek
Tantárgy adatai
|
|
Tantárgy neve Oktatásstatisztikai elemzések |
|
Tantárgy kódja: PATLPPM122E |
Kurzus(ok): |
Modelltantervbeli félév: |
Óraigény: |
Számonkérés módja1: folyamatos számonkérés javítóvizsga lehetőséggel folyamatos számonkérés javítási lehetőség nélkül vizsgaidőszakon belüli számonkérés félévközi és vizsgaidőszakon belüli számonkérés kombinációja |
Kreditpont: 2 |
Kötelező előtanulmány (ok) neve (i), kódja (i): - |
|
Tantárgyfelelős neve: |
|
Tantárgyi követelmények, aláírási feltételek
|
|
Előadás látogatása kötelező □ nem kötelező |
|
Gyakorlat látogatása kötelező □ nem kötelező |
|
Félévközi beadandó feladatok: pedagógiai mérések és oktatásstatisztikai elemzések elvégzése
|
|
Félévközi beszámolók, kis zárthelyik: |
|
Zárthelyik száma: |
|
Zárthelyik pótlásának lehetősége: - ha igazoltan hiányzott: - ha igazolatlanul hiányzott: |
|
Gyakorlati jegy kialakításának módja: - A leadott anyagok és az órai munka alapján. |
|
Megajánlott gyakorlati jegy kialakításának módja: |
|
Gyakorlati jegy kialakításának módja ismétlővizsgán: |
|
Sikeres gyakorlati jegy javításának módja: |
|
Laborgyakorlat pótlásának lehetősége és feltétele: |
|
Leckekönyv aláírás feltétele: Aktív órai jelenlét |
|
Megtagadott aláírás pótlásának lehetősége és feltétele: A tárgy ismételt felvétele. |
|
Vizsgára bocsátás feltétele: |
|
Vizsgajegy kialakításának módja: |
|
Megajánlott vizsgajegy kialakításának módja: |
1 – ezen besorolást a TVSZ III. fejezet 15.§ (2) alapján kell végezni
2 – ezen besorolást a TVSZ II. fejezet 7.§ (1) alapján kell végezni
Oktatásstatisztikai elemzések kurzustárgy teljesítésének feltétele
- feladat
20-25 fős mintán elvégzett leíró statisztikai és matematikai statisztikai mérések elvégzése, részletes dokumentálása, értékelése, elemzése.
A minimálisan elvárt terjedelem: 4 oldal
- feladat
Oktatásstatisztikai mutatók elemzése választott adatok, mérési eredmények felhasználásával. (pl. Jelentés a magyar közoktatásról…, PISA vizsgálatok, stb.)
A minimálisan elvárt terjedelem: 4 oldal
Az elkészített dolgozatokra vonatkozó előírások:
12-es betűméret (Times New Roman),
1,5-es sortávolság.
A dolgozatok leadási határideje: 2010. április 23.
Szociológiai alapismeretek
Tantárgyi követelmények és leckekönyv aláírási feltételek
Tantárgy adatai
|
|
Tantárgy neve Szociológiai alapismeretek |
|
Tantárgy kódja: |
Kurzus(ok): |
Modelltantervbeli félév: 1 |
Óraigény: |
Számonkérés módja1: folyamatos számonkérés javítóvizsga lehetőséggel folyamatos számonkérés javítási lehetőség nélkül vizsgaidőszakon belüli számonkérés félévközi és vizsgaidőszakon belüli számonkérés kombinációja |
Kreditpont: |
Kötelező előtanulmány (ok) neve (i), kódja (i): - |
|
Tantárgyfelelős neve: oktató: Thun Éva |
|
Tantárgyi követelmények, aláírási feltételek
|
|
Előadás látogatása kötelező □ nem kötelező |
|
Gyakorlat látogatása kötelező □ nem kötelező |
|
Félévközi beadandó feladatok:
Valamely kijelölt olvasmány alapján beszámoló készítése és előadása |
|
Félévközi beszámolók, kis zárthelyik: |
|
Zárthelyik száma: |
|
Zárthelyik pótlásának lehetősége: - ha igazoltan hiányzott: - ha igazolatlanul hiányzott: |
|
Gyakorlati jegy kialakításának módja: - |
|
Megajánlott gyakorlati jegy kialakításának módja: |
|
Gyakorlati jegy kialakításának módja ismétlővizsgán: |
|
Sikeres gyakorlati jegy javításának módja: |
|
Laborgyakorlat pótlásának lehetősége és feltétele: |
|
Leckekönyv aláírás feltétele: Az előadások rendszeres látogatása. |
|
Megtagadott aláírás pótlásának lehetősége és feltétele: A tárgy ismételt felvétele. |
|
Vizsgára bocsátás feltétele: Az előadások rendszeres látogatás és a félévközi beadandó feladat elkészülte. |
|
Vizsgajegy kialakításának módja: - félévközi beadandó feladat: 20 % -a megadott kollokviumi témakörök egyikéből szóbeli vizsgafelelet: 80% |
|
Megajánlott vizsgajegy kialakításának módja: - félévközi beadandó feladat: 20 % -a megadott kollokviumi témakörök egyikéből 15-20 old. terjedelmű tanulmány: 80% |
1 – ezen besorolást a TVSZ III. fejezet 15.§ (2) alapján kell végezni
2 – ezen besorolást a TVSZ II. fejezet 7.§ (1) alapján kell végezni
Hozzászólások
Hozzászólások megtekintése
Sildenafil Generique 20 Mg Cialis 5 Mg Son Prix <a href=http://curerxfor.com>viagra</a> Amoxicillin Veterinary Use Cats
Online Pharmacy India Elllows
(EllFeva, 2019.10.11 13:22)